Processutvecklare/Verksamhetsutvecklare

Uppsala
Ansök senast 2021-03-06

Var med och skapa en helhetsupplevelse för våra kunder! Är du lösningsorienterad med förmåga att hitta lösningar på utmaningar som uppstår? Brinner du för att utveckla processer? Har du erfarenhet av arbete inom process- eller verksamhetsutveckling? Nu söker vi dig som vill stärka vårt team på SBC. Här får du möjligheten att arbeta i en nytänkande miljö där du får vara en stor del av vårt förändrings- och utvecklingsarbete.


Om tjänsten

SBC söker en processutvecklare till Förvaltning med inriktning mot affärsområdet Ekonomisk förvaltning. Avdelningen ansvarar för utvecklings- och kvalitetsarbetet samt system inom affärsområdet. Du erbjuds ett utvecklande och varierande arbete i en kompetent och förändringsbenägen grupp om 6 personer placerade i Uppsala och Sundsvall.


Processutvecklarna inom Ekonomisk förvaltning ansvarar för att både processer och system inom affärsområdet optimeras med syfte att effektivisera samt säkra kvalité och lönsamhet i verksamheten.


I denna rekrytering söker vi någon som huvudsakligen kommer vara inriktad mot process- och verksamhetsutveckling.


Arbetsuppgifter

Som processutvecklare kommer du, tillsammans med övriga gruppmedlemmar, att driva utvecklingsprojekt framåt. Du kommer både ansvara för egna projekt samt vara med i flera projekt över stora delar av organisationen. Exempel på aktuella projekt är implementering av Robotic Process Automation, optimering av verksamhetssystem och automatisering av processer.


Din uppgift som processutvecklare är att utifrån SBC:s strategiska plan fungera som motor där du driver arbetet framåt och stöttar organisationen. Arbetets resultat utvärderas löpande och nya aktiviteter preciseras vid behov.


Som processutvecklare arbetar du tillsammans med olika projektgrupper inom SBC och i nära samarbete med affärsområdets ledning.


I rollen kommer du exempelvis att:

·      Arbeta fram förslag på verksamhetsutveckling samt arbetsflöden inom Ekonomisk förvaltning.

·      Projektledning av verksamhetsprojekt både inom ekonomisk förvaltning och övriga organisationen.

·      Utforma kravspecifikation och riskanalys som ligger till grund för utveckling.

·      Driva igenom förändring och utvärdera resultat.

·      Genomföra beslutade utvecklingsinsatser antingen i egen regi eller via konsulter.

·      Vara systemägare och användaransvarig för de system som används av Ekonomisk förvaltning.

·      Verka för kunskapsspridning genom workshops, intern-/ externutbildning.

·      Ansvara för att användarsupport sköts avseende de system som man är användaransvarig för.


Erfarenhetskrav

Vi söker en nyfiken och lösningsfokuserad processutvecklare med gedigen erfarenhet inom området och som tar ansvar för att utvecklas ännu mer och självmant driver sitt arbete framåt.


Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, fastigheter, verksamhetsutveckling alternativt minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Relevant erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

·      Att upprätta kravspecifikationer, riskanalyser och projektplaner

·      Projektledning, processutveckling och förändringsledning

·      Leverantörsstyrning

·      Agilt arbetssätt/Scrum

·      Omvärldsbevakning och värderingsfrågor


Vidare är det meriterande om du tidigare arbetat i systemen:

·      Jira

·      Visma

·      Incit Xpand


Personliga egenskaper

Som person söker vi dig som har förmåga att se helheter, lyfta blicken och tänka strategiskt. Du är en problemlösare som på ett strukturerat sätt kan driva aktiviteter i mål. Då arbetet innebär många kontaktytor både inom samt utanför organisationen är det viktigt att du arbetar bra med andra människor, skapar förtroende och goda relationer.


Du är uppmärksam, lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande. Du noggrann och strukturerad, och självständigt planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt och systematiskt sätt. Du trivs med att leda och coacha andra, och du driver arbetet framåt.


Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Placering: Uppsala, Sundsvall eller Stockholm


Ansökan

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från den utbildning du sist avslutat eller är mest relevant för tjänsten.


Om SBC

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB är landets största oberoende företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC grundades 1921 och är idag en helhetsleverantör som erbjuder expertis för bostadsrättsföreningen: Ekonomisk och Teknisk förvaltning, Energirådgivning, Projektledning av ombyggnation och renoveringar samt Juridisk rådgivning. SBC tillhandahåller kundportalen Vår Brf samt utbildningar som t.ex. Styrelsecertifiering, tar varje år fram Sveriges Bostadsrättsrapport och är en aktiv röst i media. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. 

Kontaktperson

Theres Östlund

Theres.ostlund@sbc.se

08-775 73 05

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Släpp dina dokument här eller klicka
Minst ett bifogat dokument är inte giltigt
    Filerna får inte överstiga 10 MB
    Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
    Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

     

    5 %