Underhållsplanerare

Göteborg
Ansök senast 2021-03-18


Nu söker vi fler fastighetsexperter! På SBC får du vara med och bidra med din kunskap, bli del av en arbetsplats där vi genuint gillar varandra som individer och proffs och där vi tillsammans förvaltar och utvecklar vår expertis för att kunna ge den bästa servicen.

 

Vad du kommer att ansvara för

Du kommer arbeta i en grupp med fastighetsförvaltare och byggprojektledare med olika bakgrund och olika specialområden. Våra uppdrag omfattar alla typer av underhåll, ombyggnader och investeringar i bostadsrättsföreningars fastigheter. Underhållsplaner är bostadsrättsföreningarnas viktigaste styrdokument som ger dem kontroll över åtgärder och kostnader på lång och kort sikt. Du ansvarar för att sälja, följa upp, upprätta alternativt uppdatera underhållsplaner i SBC:s systemstöd och presentera dem för kund. I din roll gör du offerter, genomför kundbesök, utför syn av fastigheter/byggnader liksom statusbesiktningar.

 

Dina arbetsuppgifter

·        Offerera och sälja ny eller uppdaterad/reviderad underhållsplan till bostadsrättsföreningar

·        Genomgång av fastigheters/byggnaders skick och bedömning av underhållsbehov

·        Statusbesiktningar till grund för föreningars ekonomiska planer

·        Upprättande/uppdatering av underhållsplaner inklusive utlåtande i SBC:s systemstöd

·        Att vara en brygga mellan fastighetsförvaltare och projektledare och löpande informera om de underhållsbehov som uppdagats i samband med upprättande av underhållsplan.

 

Vad du kommer att bidra med

Du har relevant utbildningsbakgrund från KY eller högskoleutbildning. Relevant utbildning är inom fastigheter eller bygg, det är ett krav. Du har goda byggnadstekniska kunskaper, känner till byggnadsdelar och deras funktion och kan bedöma synergier vid underhållsplaner. Vi vill att du har kännedom om byggentreprenaders villkor och har en näsa för affärer, helt enkelt tycka om att ta ett helhetsgrepp på allt från införsäljning av uppdrag till leverans av plan. Goda datakunskaper är ett krav och har du erfarenhet av systemet DeDU är det meriterande. Som person ska du vara strukturerad, nyfiken och utåtriktad och tycka om att träffa människor. Körkort är ett krav.

 

Vad kan vi erbjuda

·        Du får frihet att lägga upp arbetet under eget ansvar och ta ett helhetsgrepp från försäljning till leverans

·        Du får möjlighet att delta i SBC:s affärsutveckling av underhållsplaner

·        Du kommer ingå i ett härligt team av duktiga projektledare och fastighetsförvaltare

·        Du kommer arbeta med varierande kunder och ha tillgång till SBC:s breda kompetensbas som stöd

 

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV, Personligt brev med en motivering till varför just du är lämplig och vill ha denna tjänst samt betyg från relevant utbildning.

 

SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB är landets största oberoende företag av förvaltningstjänster för bostadsrätter. SBC grundades 1921 och är idag en helhetsleverantör som erbjuder expertis för bostadsrättsföreningen: ekonomisk och teknisk förvaltning, energirådgivning, projektledning av ombyggnation och renoveringar samt juridisk rådgivning. Bolaget tillhandahåller kundportalen Vår Brf samt utbildningar som t.ex. Styrelsecertifiering, tar varje år fram Sveriges Bostadsrättsrapport och är en aktiv röst i media. SBC har kontor på fem orter i landet med ca 320 anställda. Bolaget omsatte år 2020, 478 mkr i koncernen.

 

 

Kontaktperson

Kristin Lövendahl

kristin.lovendahl@sbc.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Släpp dina dokument här eller klicka
Minst ett bifogat dokument är inte giltigt
    Filerna får inte överstiga 10 MB
    Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
    Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

     

    5 %